Vyzkoušeli jsme koupit si několik map našeho prvního virtuálního obchodního domu s mapami, který provozuje zlínské nakladatelství SHOCart na internetu. Mapy jsou rozděleny podle vydavatelských firem a podle oborů. Můžeme tedy vyhledávat mezi cykloturistickými, zimními, vodáckými, plány měst, automapami atd. V jednotlivých"oborech“jsou mapy seřazené podle abecedy.
Dne 12. 1. 1998 v 10 hod. jsme objednali 2 zimní turistické mapy (Krkonoše a Šumavu) v celkové ceně 78 Kč. SHOCart poskytuje při nákupu přes internet 10% slevu, takže to je 70 Kč +15 Kč poštovné (dobírka 20 Kč). Objednávku jsme uskutečnili mailem z pražské vysoké školy, a tak si zajistili anonymitu. Objednávka z redakce by jistě nebyla brána jako běžná, a mohla by být vyřizována přednostně. SHOCart potvrdil objednávku týž den v 10:17 hod. mailem. Dalším mailem nám bylo sděleno, že naše objednávka byla odbavena dne 12. 1. 1998 ve 12:08 hod. a (vzhledem k ceně) zaslána obyčejnou poštou se složenkou uvnitř. V pátek 16. 1. jsme s mapou v kapse odjížděli na hory.
Další on-line obchod s mapami jsme nalezli na serveru www.geoware.de. Firma Wenninger zde provozuje elektronický Geowarenhaus a prodává mapy měst a městeček celého Německa. Cena se pohybuje v závislosti na počtu obyvatel od 3,90 do 5,90 DM. Kromě papírových map jsou zde k dispozici digitální data, počítače, software a měřicí přístroje (teodolity, totální stanice, GPS stanice, niveláky atd.). Stejně jako www.atc.cz/shocart je pouze v češtině, www.geoware.de je pouze německy.
V současné době provozuje virtuální obchod s mapami také např. www.geodezie-brno.cz a obchod.geodezie.cz (vš)