Litoměřice a okolí (12. - 13. 10. 2001): Propozice rallye, program závodů, předsednictvo i ředitelství soutěže, způsoby hodnocení úkolů, ale třeba i vítězové minulých ročníků, startovací i výsledkové listiny a prováděcí ustanovení, to vše visí na stránkách rallye na www.geos.cz.
Rozhovor se zakladatelem rallye a popis závodů s obrazovou dokumentaci je také na Webu. Co však internet nikdy nemůže zachytit, to je samotný průběh a atmosféra závodů. Stručně řečeno, v pátek byla noční jízda zručnosti a noční etapa. Posádka časopisu Zeměměřič (32 - Nierostek + Škván) byla po "noci" na krásném druhém místě z tařka 70 vozů. Sobotní čtyři jízdní etapy a jedna pěší, která procházela i podzemními kasematy terezínské pevnosti, zamíchaly pořadím a naši kolegové klesli až na 23. místo v absolutním pořadí a na 10. v "geodetech". O druhé posádce časopisu Zeměměřič by bylo nejlepší se vůbec nezmiňovat, neboť byla diskvalifikována. Spolu s dalšími šesti posádkami jsme si nepřečetli pořádně propozice a nevšimli si, že počet lidí v autě, který byl v minulých ročnících tolerován, byl letos striktně omezen na dva. A my s sebou měli našeho jedenáctiletého syna Vojtu, který se na závody moc těšil. Díky vstřícnosti pořadatelů jsme si pro našich sedm posádek mohli narychlo zřídit samostatnou kategorii a závod jsme si projeli mimo soutěž - o Cenu časopisu Zeměměřič - autoatlas ČR 1 : 100 000 od Kartografie Praha.
"Velké závody" ostatních posádek na plné čáře vyhrála posádka 58 - Klátil + Kosejk z Geosu Litoměřice na terénním NISSAN Patrol GR 2.8. První místa vůbec patřila vozům severočeských posádek, kam se opět vklínila jen posádka č. 46 - manželé Kociánovi z pražského Gefosu. Pořadí kategorie "geodeti" naleznete v tabulce (přeba III).
Soutěž zahajoval i zakončoval bývalý předseda ČÚZK ing. Jiří Šíma, CSc., který již po několik let drží nad Geodesia rallye patronát. Ing. Šíma nesoutěžil, ale trasu si projel s ing. Chudobou, bývalým personálním ředitelem ČÚZK. Do Síně slávy letos přibyla další tři jména, vesměs za zásluhy o obnovení ralye před 5 roky.
Účastníci, pokud nebloudili, najezdili celkem 120 km v průměrných rychlostech cca 35 km/hod. Nikdo se neztratil, nikdo nehavaroval a nikdo si určitě nenechá ujít příští ročník. Jestli si zkusíte cvičnou etapu a zjistíte, že to vlastně nic není, třeba se příští rok v říjnu sejdeme na startu závodů. Nejedná se tolik o závodění, i když třeba my jsme letos, byť diskvalifikovaní, zase chtěli vyhrát. Jde tu o vyřádění se, o řešení nenadálých situací, o osvojování si řidičských návyků, o bezpečnost silničního provozu, o přemýšlení, improvizaci a o setkání s přáteli. Myslím, že nemusím vysvětlovat značky v itineráři jako je začátek a konec obce, nebo půdorys křižovatky. Není na to už čas. Startovací praporek se mihnul před předním sklem - je odstartováno.
R. Petr
Další články na téma Geodesia rallye ČR v tomto čísle:
vyvěšeno: 30.říjen 2001
Z časopisu Zeměměřič č. 11/2001 | |||